Meer over Eva

Ik ben van de details, altijd al geweest. Ik zie wanneer iemand een nieuwe jurk aanheeft of wanneer er een nieuwe foto aan de muur hangt. Zo ook met teksten. Ik was altijd degene die de typefouten uit de artikelen moest halen. Gooi daar nog een enthousiasme voor to-do-lijstjes bij en daar komt een vrij georganiseerde tekstschrijver uit. 

Van bureau naar klantzijde

Als kind en tiener las ik graag boeken. Hele stapels gingen er mee op vakantie. Al kreeg ik wel een limiet van mijn ouders, want er moesten ook nog kampeerspullen en drie kinderen mee in de stationwagen. Ook al werden de boeken in mijn pubertijd aan de kant gelegd, toch koos ik voor een studie Communicatiemanagement in Utrecht. Met plezier!

 

Ik begon mijn carrière bij een communicatiebureau. Ik schreef teksten, veel teksten. En vaak zorgde ik ook dat deze teksten in de media kwamen. Dit deed ik voor bedrijven in verschillende branches en uit alle hoeken van de wereld. In de jaren daarna ben ik aan klantzijde gaan werken, van onderwijs tot bouw.

 

Mijn hart ligt bij maatschappelijk gedreven organisaties. Daar word ik enthousiast van. Onderwijs, zorg, non-profits, en nog meer. Ik help organisaties om het verhaal sterk over te brengen. Impact maken, dat doe je met goede communicatie. 

 

Typisch Eva

  • Ik heb een hekel aan te laat komen (helaas hebben mijn kinderen en vriend hier geen boodschap aan);
  • Ik woon in het zuiden van het land (dat klinkt wat romantischer dan ‘Helmond’);
  • Ik geniet het meest van een sterke kop koffie na een ochtendje CrossFit;
  • Oh en ook van een pan mosselen en een zonnige herfstdag.

Ik werkte eerder voor: Team LEWIS, LG Air Solutions, LG Information Display, Adobe, DKV, CSU, Wijnen Bouwgroep, Kingston Technology, Ter AA. 

Mijn werk

Met ruim acht jaar werkervaring als communicatieadviseur startte ik eind 2024 als freelancer. 

Benieuwd naar mijn werk? Neem hier een kijkje of neem contact met mij op (want niet alles kan ik hier publiceren).

Webteksten & SEO Ter AA

 

Opleider Ter AA veranderde niet alleen van naam, maar zette ook koers richting de toekomst. Tijd voor een nieuwe website. 

Ik ging aan de slag met meer dan 100 pagina's. (Her)schrijven, optimaliseren én de nieuwe koers doorvoeren. Daarnaast werkte ik aan de SEO-optimalisatie. 

 

Het resultaat:

✔️ Teksten in de juiste tone of voice;
✔️ Alle opleidingen up to date;
✔️ Knoppen die klikken en beeld dat klopt, ook die details checkte ik.

 

⬅️ Klik om naar de website te gaan

Webteksten Proadtra

 

Lars Maris startte in 2023 als zelfstandig (project)manager onder de naam Proadtra. Met zijn kennis en ervaring had hij direct een mooie, langdurige opdracht binnen. Tegelijkertijd besefte Lars dat het ook belangrijk is zijn verhaal goed te hebben staan en zichtbaar te zijn, voor een eventuele nieuwe opdracht. Hij zag dat tientallen mensen zijn profiel bekeken, maar niemand nam contact op.

Ik ging aan de slag met zijn website en zijn boodschap. Lars zijn wens was een compacte website met een homepagina, een aanbod-pagina en een over mij-pagina.

 

Het resultaat:

Een professionele website waarin in één oogopslag duidelijk is wat Lars doet, met teksten die zijn klanten aanspreken. De teksten passen bij Lars. Je ziet en leest wie hij is, wat hij kan en wat hij zoekt.

 

Klik om naar de website te gaan ➡️

Artikelen TMC

 

Voor The Member Company (TMC) schrijf ik Engelstalige artikelen. Ik interview een expert binnen TMC. Vervolgens verwerk ik de input in een artikel.

 

⬅️ Klik om naar de website te gaan ➡️

Webteksten & SEO RH Energieadvies

 

Rick is energieprestatieadviseur. Zijn belangrijkste doel? Gevonden worden in Google. En of dat lukte! Ik richtte de website in zodat Google er fan van werd. Hoe? Door een zoekwoordenonderzoek, SEO-geoptimaliseerde teksten, aparte SEO-landingpagina's en een goede 'achterkant'. 

 

⬅️ Klik om naar de website te gaan

E-mailmarketing Allesvoorjepersoneel.nl

 

Dit jonge bedrijf zet al volop in op online marketing, maar miste nog een nieuwsbrief. Dus daar ging ik mee aan de slag. Ik gaf advies over het platform, maakte een sjabloon en werkte onze ideeën uit. 

 

Het resultaat:

✔️ Een (gemiddelde!) operatie van 52%

✔️ Een klikratio boven de 10%
✔️ Een manier om meer aandacht te krijgen voor de blogs